ביטוח ועד בית חברי וועד? למה בעצם אתם צריכים ביטוח?

כל אחד מאתנו משלם לא מעט כסף על ביטוחים שונים במהלך השנה. למעשה, ככל שנבדוק את הדברים יותר לעומק, נגלה שיש לנו יותר ויותר ביטוחים. עם זאת, האם יש לכם את הביטוחים החשובים באמת? והאם זה שיש לכם ביטוח דירה זה מספיק כדי להגן עליכם בכל מצב? חשוב שתדעו: זה לא תמיד כך. ראשית, יש סוגים שונים של ביטוחי דירה שביניהם תוכלו לבחור. שנית, מה קורה לגבי האחריות שלכם כלפי הבניין כולו? ומה קורה לגבי האחריות כלפי העוברים והשבים באזור? אנשים לא תמיד מודעים לכך, אבל האחריות שלנו בתור בעלי דירות, היא נרחבת. אנחנו אחראים לא רק למה שעלול לקרות לנו באופן אישי או לדיירי הבניין. בפועל אנחנו רואים שהאחריות שלנו היא גם לגבי כל מישהו שיכול להיכנס לבניין, או לעבור על ידו, ולעבור תאונה. זה יכול להיות, למשל, השרברב שיגיע לתקן משהו בבניין, הגנן או כל איש מקצוע אחר. זה גם יכול להיות השליח שיכנס לבניין, יחליק וישבור את היד. בכל המקרים האלה, רוב האנשים, יבחרו לתבוע. אם אתם תוהים את מי הם יתבעו, כדאי שתבינו: את ועד הבית. הבעיה היא שהתביעות הללו יכולות להיות אישיות כלפי חברי ועד הבית, והם עלולות להסתכם בסכומים לא מבוטלים בכלל. זו הסיבה שבגללה חשוב לעשות כמה שיותר מהר ביטוח ועד בית, אז למה אתם מחכים?

מי צריך לממן את הביטוח הזה?

כאשר חושבים על ביטוח ועד בית חושבים על נושא שצריך לעניין את כל הדיירים. העניין הוא שבדרך כלל היום אני ועד הבית ומחר אתה. כלומר, מדובר על תפקיד שכולנו ממלאים בהתנדבות ואנחנו גם לרוב עושים רוטציה בין הדיירים. לכן, ברור מדוע כל הדיירים צריכים לממן ביחד את הביטוח שעושים לועד הבית. אומנם מדובר על עוד אחד מאותם הביטוחים שאנחנו עושים בחיים ולא נרצה להפעיל, אך אנחנו לא באמת יודעים מה יוליד יום. לכן, אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במצב שבו אתם צריכים לשלם למישהו שתובע אתכם פיצויים, כדאי שתעשו ביטוח ועד בית. בנוסף, כדאי לדעת שיש היום גם חברות ניהול מבנים שאחראיות על הסיפור הזה. במקרה הן משמשות כוועד הבית ולכן הן לוקחות על עצמן את האחריות כולה. בנוסף לכך שזה נוח, אנחנו רואים שהרבה פעמים במקרים שבהם נעבוד מול חברות ניהול מבנים, ביטוח ועד הבית יעלה פחות כסף. כאשר חברות ניהול מבנים פונים אל חברות ביטוח ומבקשות לעשות ביטוחים שונים, הן מקבלות הצעות מחיר הרבה יותר טובות. לכן במקרים כאלה אנחנו רואים שהמחיר הסופי שנשלם יהיה עוד יותר נוח, כך שזו עוד אפשרות שכדאי לקחת בחשבון.

איך מחליטים איפה רצוי לעשות ביטוח ועד בית?

אתם חושבים לחתום עוד היום על פוליסת ביטוח ועד בית? אם כך, רגע לפני שאתם בוחרים בצורה שרירותית את המקום שבו תעשו ביטוח כזה, רצוי שתעצרו ותרדו לעומק הפרטים. איזו חברה ביטוח תיתן לכם שירות יותר טוב? ואיזו חברת ביטוח תוכל ללכת לקראתכם ולתת לכם את פוליסת הביטוח הכי משתלמת שיש? מובן שאין תשובה אחת נכונה לכל השאלות האלה. לכן, אחד מהטיפים שנוכל לתת לכם בכל מה שקשור לביטוח ועד בית, הוא לברר כל מה שאפשר מראש. למשל, האם אתם עומדים לפנות אל חברת ביטוח שקיימת כבר שנים רבות? והאם זו חברה שהלקוחות האחרים שלה מרוצים מהשירות שהיא מציעה? האם, בהשוואה לחברות ביטוח אחרות, המחיר שתקבלו יהיה טוב? זה ברור שכולנו רוצים לעשות כמה שיותר מהר ביטוח ועד בית, אם כבר הבנו את החשיבות שלו, אך חשוב מאוד לבדוק במי אתם בוחרים. למשל, אתם בוודאי מכירים את הסיפור על חברות ביטוח שונות שלא באמת נותנות מענה ללקוח. לכן, אם אתם רוצים להימנע ממצב כזה, חשוב שתבדקו היטב כל מה שניתן אודות חברת הביטוח שלכם.

אל תתעצלו – בדקו על מה אתם חותמים

אין ספק שעוד דבר משמעותי ביותר שיעזור לכם להחליט איפה אתם עושים ביטוח ועד בית, זו השאלה על מה אתם חותמים. האם מדובר על פוליסת ביטוח שיכולה לכסות את כל המצבים האפשריים? או שאולי חלילה יהיו מצבים שבהם תמצאו את עצמכם בלי כיסוי? בנוסף, חשוב להבין האם יש הגבלה גם מבחינת הסכום. הרעיון הוא, בסופו של דבר, לחתום על פוליסה שבאמת תוכל לממן את כל היקף התביעה, אם היא באמת תתרחש. זה שאתם ממלאים את תפקיד ועד הבית זה לא באמת אומר שאתם צריכים לשאת באחריות במקרה של תביעות שונות. לכן חשוב, שאם אתם כבר עושים ביטוח ועד בית, תבדקו גם את היקף הסכום. אתם תראו שלכל חברת ביטוח יש משהו קצת שונה להציע לכם, גם מבחינת היקף המימון, כך שרצוי לרדת לעומק הפרטים כדי לבחור את מה שבאמת נכון לכם.

ביטוח ועד בית חברי וועד שצריכים ביטוח בניין משותף

תפקיד ועד הבית הינו תפקיד חשוב וקריטי להתנהלות תקינה וחיים נעימים של הבניין המשותף. קשה לחשוב איך החיים יכולים להתנהל בבית המשותף ללא הדרכה ונציגות של ועד בית פעיל שדואג,
מסדיר ומוודא שהבניין פועל כשורה ללא תקלות ועומד בתנאי מחייה הולמים לדיריים בו. אז למה בעצם אתם צריכים
ביטוח ועד בית?


במקרה בו נוצרה פגיעה כלשהי בתפקוד של ועד הבית לזמן ממושך יכול הדבר להביא לפגיעה באיכות החיים בבניין ובמצבו התקין של הבניין, מה שבסופו
של דבר יכול להביא לתחזוקה לקויה וגם כמובן לא נשכח את נושא גביית דמי ועד בית המשמשים לתשלום חשבונות הבניין המשותף בניהם שני גורמים
חשובים למחייה תקינה – חשמל ומים. אלו גורמים להאצת הסכסוך בין הדיירים השכנים. מצב שאף דייר בבניין משותף לא רוצה שיקרה
ושביטוח ועד הבית יכול למנוע. ביטוח בניין משותף

 

כתוצאה ישירה מכל הסיכונים שציינו מעלה עולה השאלה איך יוכל חבר וועד הבית למלא את תפקידו בצורה הטובה ביותר ובו בזמן להגן על עצמו
מתביעות אישיות של הדיירים שהתפקיד בעצם חושף את חבר הוועד אליהם ברגע שהוא מתנדב לתפקיד. לכן נוצר
ביטוח ועד הבית אשר מגן על חבר הוועד במגוון רחב של נושאים.

מה אומר החוק על ביטוח ועד בית?

עוד על ועד בית – לינק

לפי חוק המקרקעין מ- 1969, אם דייר במבנה משותף, אורח, עובד נקיון או כל אחד אחר, נמצא בשטחו של הבית המשותף וניזוק, האחריות על נזקיו חלה על ועד הבית.
סעיף 65 בחוק זה קובע כי לכל בית משותף צריכה להיות נציגות שתפקח על ניהול עניינו הבית, בהתאם להוראות התקנון, כולל, בין היתר, תקינות המבנה, התחזוקה שלו,
הרכוש המשותף וכמובן- מניעת מפגעים.

הכוונה ב"רכוש משותף" היא לחלקים של המבנה שמשותפים לכולם, ביניהם מדרגות וקירות חיצוניים, מעליות, מקלטים, מתקני הסקה ומים, לובי וכדומה.

לפני כשנתיים הגיע אלינו יוסי, חבר בוועד הבית בבניין שלו והתעניין בביטוח. לאחר התייעצות והסבר מקיף החליט יוסי שלא לקחת ביטוח ועד הבית.
כעבור חודש אחד הדיירים בבניין אשר משתמש במקל כעזר הליכה החליק ונפל בחדר המדרגות בגלל מצבן המוזנח (עלים יבשים, אבק והמון לכלוך).
מסתבר מאוחר יותר שלועד הבית היה כשל במציאת מנקה חדשה וכתוצאה מכך המדרגות היו לא בטיחותיות וגרמו לנזק לאחד מהדיירים. כתוצאה מכך יוסי,
כחבר הוועד נתבע על ידי הדייר בתביעת נזיקין וכיוון שלא היה לו ביטוח ועד בית שילם יוסי סכום לא קטן עבור פיצויים לשכן.

מקרים כמו של יוסי קורים לא פעם ולא פעמיים בזמן כהונתכם כחברי וועד ויש להתכונן למקרים אלו מראש, לדאוג ולהגן על הבטחון האישי שלכם ולעשות ביטוח ועד בית.

אחריות ועד הבית

לא האמנתי שיום אחד אני אומר זאת, אך אחד מהדברים שאני הכי מצטער עליהם בחיים זה על כך שלא עשיתי ביטוח ועד בית. באופן כללי אני לא מהאנשים שמתנדבים, אך אחרי כמה שנים שבהן גרתי בבניין קטן בחיפה, כל הדיירים נידבו אותי לתפקיד ועד הבית. מילאתי את התפקיד שלי בדיוק כמו כולם, רק שלי שהיה קצת פחות מזל מאחרים. חבר קרוב של אחת מהמשפחות בבניין הגיע, מעד במדרגות והחליט לתבוע אותי באופן אישי, כלומר, את ועד הבית. עד שהתביעה לא נשלחה אלי בדואר לא היה לי מושג בכלל מה דברים אמורים, ויתרה מכך, בכלל לא היה לי מושג שיש כזה דבר ביטוח ועד בית. המקסימום שיכולתי לחשוב עליו זה על העובדה שאם קורת תאונה, כולנו, בעלי הדירות בבניין, צריכים לשאת באחריות. עם זאת, מסתבר שבתור ועד הבית ניתן לתבוע אותי באופן אישי, וכך מצאתי את עצמי בלב פרשייה ארוכה שהסתיימה אחרי שהוצאתי כספים רבים. לכן, אם אתם שואלים את עצמכם האם זה כדאי, חשוב שתבינו: על ביטוח ועד בית לא מוותרים וגם כדאי לעשות אותו כמה שיותר מהר.

האם כל חברות הביטוח מציעות את אותו הדבר?

האם באמת נדמה לכם שכל חברות הביטוח שאצלן תוכלו לעשות ביטוח רכב יכולות להציע לכם את אותה הפוליסה? אומנם זה נכון שהפוליסות דומות, אך תמיד יהיה סעיף שמעט שונה. לכן כדאי שתדעו שזה בדיוק מה שקורה גם כאשר מדברים על ביטוח ועד בית. כלומר, אם תפנו אל שלוש חברות ביטוח שונות ותקבלו מהן פוליסות ביטוח, אתם תראו שהרוב דומה אך יש גם כמה סעיפים שונים. מבחינתכם, הלקוחות, זה אומר שכן שווה להתאמץ וכן כדאי לקרוא היטב על מה אתם חותמים. אומנם זה נכון שרוב האנשים שמתחילים לקרוא פוליסת ביטוח כזו או אחרת מתעייפים מהר מאוד, אך זו טעות. רצוי כן להשקיע, לקרוא ולהבין שאתם חותמים על ביטוח ועד בית שיהיה כמה שיותר מקיף. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במצב שבו אתם פונים אל חברת הביטוח כי משהו קרה, אך התשובה שאתם מקבלים היא שבדיוק את המקרה שאתם מתארים חברת הביטוח לא מכסה. לכן רצוי להשקיע זמן ומאמץ כדי לבחור את הפוליסה הכי טובה ונרחבת שיש.

כמה תצטרכו לשלם?

חשוב להבין שכמעט תמיד כאשר עושים ביטוח ועד בית כל דיירי הבניין משתתפים בעלויות. לכן אתם ממש לא צריכים לחשוש מכך שתשלמו סכום מופקע, כי בפועל זה לא באמת יקר. יתרה מכך, כיוון שיש היום כל כך הרבה חברות ביטוח שאליהן אתם יכולים לפנות במטרה לעשות ביטוח ועד בית, זה אומר שיש תחרות, וכשיש תחרות רק מישהו אחר זוכה – הלקוח. ניתן להשוות לא רק בין הפוליסות השונות שכל חברת ביטוח מציעה לכם, אלא גם בין המחירים, אז למה שלא תעשו זאת? אין סיבה אמתית שבגללה אתם צריכים לבחור חברת ביטוח עם מחירים מאוד יקרים, כי זה לא בדיוק מה שיבטיח לכם שברגע האמת חברת הביטוח הזו תיתן לכם שירות טוב יותר לעומת חברות ביטוח אחרות. חשוב לבדוק שאתם פונים אל חברה שמגיעה עם כמה שיותר המלצות ולא אל חברה שמתחמקת מהלקוחות שלה ברגע האמת. את כל הבירורים הללו אתם יכולים לעשות היום תוך דקות ספורות בעזרת האינטרנט, אז למה לדחות את העניין? אין לדעת מה יוליד יום ולכן חשוב להיות מוכנים מראש ולהיות מבוטחים.

ביטוח ועד הבית מחירים ללא תחרות

ביטוח ועד הבית אחריות מקצועית

 

לעוד מאמרים בנושא ביטוח ועד בית

למה לא כדאי לוותר על ביטוח ועד בית? 

חברי ועד הבית, למרות שהם ממלאים את תפקידם בהתנדבות, חשופים לתביעות שונות. התביעות יכולות להיות של צד ג' או של דיירים בבניין, ולכן ברור מדוע חשוב לעשות ביטוח ועד בית. ביטוח זה מכסה באינספור מקרים שבהם חברי הועד נתבעים באופן אישי והמחירים שלו סבירים ביותר, כך שזה מומלץ בחום. 

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף