ביטוח מבנה משותף – הביטוח ההכרחי שטס מתחת לרדאר

במידה ואתם דיירים במבנה משותף, האם יצא לכם פעם לשמוע או חלילה לבדוק אם הבניין שלכם מבוטח בביטוח מבנה משותף?  אתם כלל יודעים מהו אותו ביטוח וכנגד מה הוא מגן עליכם?

במידה ואין לכם כזה ביודעין, אתם כנראה לא מכירים אותו אחרת לא סביר שהייתם ישנים טוב בלילה.

ביטוח מבנה משותף הוא ביטוח שלא זוכה ליחסי ציבור רבים וסוכני הביטוח שלכם אולי אף פעם לא הזכירו אותו בפניכם אבל הוא חשוב מאין כמוהו והיעדרו עלול לגרור אתכם להוצאות כספיות כבדות משקל במידה והסטטיסטיקה תחליט ליפול עליכם דווקא.

 

מפני מה מגן ביטוח מבנה משותף?

ביטוח מבנה משותף בעצם קיים על מנת לכסות כל הוצאה הקשורה לאזורים המשותפים לכל הדיירים. זה מתחיל מהמבנה עצמו, המתקנים והרכוש בו כגון המעליות, שערי החניון, הריהוט בלובי וכדומה וכן מעניק הגנה לכיסוי תביעות משפטיות שעלולות לצוץ במידה והייתה בבניין רשלנות כל שהיא שהובילה לפגיעה של דייר, מבקר או איש מקצוע ונותני שירות שעובדים בבניין.  העלויות בשני המקרים יכולות להיות גבוהות מאוד ובמקרה ואין ביטוח מבנה משותף הן פשוט יתחלקו בין הדיירים.

תארו לכם מצב בו מתרחש פיצוץ בצנרת המים המשותפת של הבניין ונגרמת הצפה המגיעה לפירי המעליות וגורמת להן נזק כבד.  תיקון מעליות יכול להגיע לסכומי עתק. הוסיפו לכך את עלות תיקון הצנרת עצמה שיכול לגרור עבודות שיפוץ אחריה עקב הרמת מרצפות או ניתוק אריחי שיש והגעתם לסכומי כסף שאתם כדיירים ממש לא רוצים לשלם על חשבונכם.

הסוג השני של המקרים מפניהם מגן ביטוח מבנה משותף לא יותר מרגיע. מקרה כמו השאלת סולם לא תקין למנקה לצורך ניקוי אזור גבוה בלובי הבניין ובגינו היא נופלת ונפצעת עלול לגרור אחריו תביעה משפטית לפיצוי בסכומים גבוהים מאוד. לזה כמובן יש להוסיף עלות עו"ד להגנה המשפטית. גם במקרה הזה אתם ממש לא רוצים לשלם את זה מכיסכם.

 

האחריות לבדוק אם יש ביטוח מבנה משותף היא על כל דייר

ושלא תבינו לא נכון, במידה ויתרחש אירוע מהסוג המתואר, לא תוכלו כדיירים לגלגל את האחריות אל הוועד ולהאשים אותו שלא רכש ביטוח כזה. אכן הטיפול ברכישת הביטוח הוא באחריות הוועד אך אין לו שום אחריות משפטית לכך והרי את כל תפקידו הוא מבצע בהתנדבות מלאה. יתכן וראש הוועד חדש בתפקידו וזאת לא הפעם הראשונה שהוא מכהן כראש ועד של בניין והוא אינו בקיא בנהלים הנדרשים ממנו או שהוא פשוט אינו מתפקד עקב משבר כזה או אחר ופשוט שכח לחדש את הביטוח הקיים וזה פג תוקף.

הטיפ שלנו, עברתם לבניין חדש או שמא אתם כבר דיירים ותיקים בבניין, מהרו ובידקו עם הוועד אם ישנו ביטוח מבנה משותף. האחריות היא של כל אחד ואחד מהדיירים ולכן גם שלכם.

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף