למה כדאי לעשות ביטוח בית משותף?

למה כדאי לעשות ביטוח בית משותף?

בישראל כמעט כל האנשים גרים בבתים משותפים, ולמען האמת, יש לכך כמה סיבות טובות. ראשית, הצפיפות בארץ מאוד גדולה ולכן הנטייה היא לבנות לגובה, ושנית, הקרקע כאן מאוד יקרה, כך שבנייה לגובה יכולה להיות זולה יותר. בניין משותף יכול להיות בניין שיש בו שתי דירות בלבד אך זה גם יכול להיות בניין עם יותר מחמישים דירות. מה שכן דומה בין כל הבניינים המשותפים, זו העובדה שלמעשה בפועל, בכולם יש גם שטחים ששייכים לכל בעלי הדירות בבניין. לכן, בין אם מדובר על בניין שבו יש הרבה מאוד דיירים ובין אם מדובר על בניין יחסית קטן וצנוע, על ביטוח בית משותף בפירוש לא כדאי לוותר.

איזה אזורים משותפים יש בבית המשותף שלכם?

אתם תוהים מדוע גם במקרה הספציפי שלכם לא כדאי לוותר על ביטוח בית משותף? אם כך, עצרו לרגע ובדקו איזה שטחים וחללים משותפים יש במבנה שבו אתם גרים. אתם תראו, אם תבדקו את הפרטים לעומק, שיש לא מעט חללים שלמעשה שייכים לכולם ולכן גם הם חייבים להיות מבוטחים. למשל, יש חדרי מדרגות, מעליות, לובי ובבניינים מפוארים וחדשים יותר יש גם  חדרי כושר, בריכה ועוד. לא פעם קורה שבבניינים משותפים יש גם חניות, מרתפים ומחסנים, ולכן ברור מדוע כל אותם חללים חייבים להיות מבוטחים.

ביטוח בית משותף הוא הפתרון הנכון שיוכל להציל את המצב אם משהו יקרה לאחד מהחללים המשותפים, וזה נכון בין אם זו תהיה הצפה, שריפה, פיצוץ של בלון גז או כל אסון אחר. זה נכון שלא נעים להתחיל לדמיין את כל האסונות האלה, אך בפועל, הם עלולים להתרחש בכל רגע נתון והנזק שהם עלולים לגרום יכול להיות משמעותי ביותר. תיקון הזנק עלול לעלות לכם הרבה יותר מידי כסף ולכן, אם אתם יכולים לעשות מראש ביטוח בית משותף, למה לחשוב פעמיים?

בדקו שאתם מבינים מה באמת כלול בביטוח

מה שאנשים הרבה פעמים מפספסים כשהם רוצים לעשות ביטוח בית משותף, זה שלא תמיד מדובר רק על נזקים שעלולים להתרחש לחללים המשותפים עצמם. כלומר, זה נכון ששריפה עלולה להרוס חלק מהלובי שלכם, אך עוד מקרה קלאסי שבו ביטוח בית משותף יכול להציל אתכם מצרות, הוא כאשר אדם כלשהו עובר תאונה אישית במקום.

זה יכול להיות אורח שמגיע לאחד מהשכנים, שליח שבא להביא חבילה או כל אדם אחר. מה שמשותף לכל המקרים הללו, הוא שאותו אדם שעבר תאונה בשטח הבניין שלכם ונפגע, יכול להחליט שהוא תובע אתכם. הפיצויים במקרים כאלה עלולים להיות מאוד גבוהים ולכן, אם אפשר לעשות מראש ביטוח בית משותף שכולל גם את המצבים האלה, כמובן שזה כדאי. כך תוכלו לישון בשקט ולדעת שלא משנה מה קורה, כי בכל מקרה יהיה לכם ביטוח שיגן עליכם.

למה כדאי לעשות ביטוח בית משותף?

 

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף