לגבי ביטוח ועד בית? מה באמת כדאי לשאול

התנדבתם למלא את תפקיד ועד הבית כי אף אחד אחר לא מוכן לעשות זאת בבניין שלכם? אם כך, ברור מדוע אתם רוצים לעשות את התפקיד שלכם בצורה הכי טובה שאפשר. אומנם זה נכון שבישראל לא מדובר על תפקיד שמקבלים עליו תשלום, אך בהחלט מדובר על תפקיד עם אחריות. ברוב המקרים ועד הבית אחראי להעסיק עובדים שונים שיגיעו לבצע עבודות ניקיון, תיקונים שונים ותחזוקה, אך הוא גם אחראי על קבלת החלטת שונות. לדוגמא: אם רוצים לעשות שיפוץ קטן בבניין,
לסייד או לבצע עבודות אחרות, הרי שוועד הבית הוא זה שצריך לרכז את כל העניינים הללו.

משמעות הדברים היא שלמרות שרובנו לא עוצרים לחשוב על כך, בסופו של דבר הוועד מתמודד עם אחריות לא קטנה. לכן, אם חשבתם לרגע להיכנס לתפקיד הזה מבלי שיש לכם ביטוח ועד בית, כדאי שתעצרו ותחשבו שוב. במילים אחרות: אתם יכולים להיות כמעט בטוחים שאם חלילה תעשו טעות בתפקיד שלכם או משהו יקרה ולא יהיה לכם ביטוח, עלול להיות שתתמודדו עם תביעה לא מבוטלת בכלל. לכן לא רק שכדאי לכם לעשות ביטוח ועד בית, אלא גם רצוי לעשות אותו כמה שיותר מהר.

אל מי פונים כדי לעשות ביטוח מהסוג הזה?

ממש כפי שיש בישראל של ימינו לא מעט חברות ביטוח שמציעות ביטוחי רכב או ביטוח לדירה, כך יש גם הרבה מאוד חברות שאצלן אתם יכולים לעשות ביטוח ועד בית. משמעות הדברים היא שאתם צריכים לעצור לרגע, לבחון את האפשרויות השונות לעומק ולראות מה באמת חשוב לכם לברר לפני שאתם בוחרים בחברת ביטוח כזו או אחרת. יש מגוון רחב של שאלות שכדאי לשאול את חברת הביטוח שבה תרצו להיות מבוטחים, כמו לדוגמא:

  • ממתי החברה בכלל קיימת ומציעה פוליסות כמו זו שמעניין אתכם לקנות?
  • האם לחברה יש הרבה לקוחות ברחבי הארץ?
  • האם החברה תוכל לתת לכם מענה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע?
  • האם מדובר על חברה שכאשר אתם מבררים אודותיה נתונים שונים אתם מגלים שהיא מאוד מומלצת?

ובנוסף לכל אלה, כמובן שהדבר החשוב באמת זה להבין מה כוללת הפוליסה שעליה אתם חותמים. זה לא משנה אם אתם חושבים היום על ביטוח ועד בית או על ביטוחים אחרים, שכן מה שבאמת משמעותי זה לבחור פוליסה שתוכל לכסות כל מצב שעלול לקרות. בתור ועד הבית אתם עלולים גם לקבל תביעות שמיועדות לבניין כולו, כמו לדוגמא, במקרה שבו שליח מגיע, מועד במדרגות ושבור את היד.

אותו שליח בהחלט יכול להחליט שהוא תובע את הבניין שלכם ולטעון שהמעידה נגרמה בכלל תקלה בחדר המדרגות של הבניין. אתם, בתור וועד הבית, תצטרכו לתת מענה גם למצב כזה. לכן זה לא משנה אם אתם רוצים לעשות היום ביטוח ועד בית או ביטוח בניין משותף, כי בכל מקרה רצוי לברר מראש שחברת הביטוח תיתן לכם מענה.

כמה עולים ביטוחים כאלה?

קשה לדבר על ביטוחים שונים, כמו ביטוח ועד בית, ולא להזכיר גם את נושא העלות. אומנם כל אחד מאיתנו היה רוצה להיות מבוטח כמה שרק אפשר ועל ידי החברה הכי טובה ורצינית, אך מצד שני, לא כולנו נהיה מוכנים לשלם גם סכומים מופקעים. לכן יש טעם לברר ולראות כמה אתם באמת עומדים לשלם, כי לא בטוח שהפוליסה הכי יקרה היא בדיוק מה שאתם מחפשים.

לכן, כאשר אתם פונים אל חברת הביטוח שלכם ומתעניינים בפוליסה כזאת, רצוי יהיה להבין כמה זה עולה, האם יש אפשרות לקבל הנחה מסוימת והאם יש אופציה להתמקח. זכרו שגם חברות הביטוח הטובות והמוכרות ביותר בישראל מתמודדות היום עם תחרות לא קטנה ולכן, אם ניתן להוריד מעט את עלות הפוליסה, למה שלא תעשו זאת?

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף