ביטוח ועד בית – האם גם בבניינים קטנים כדאי לעשות?

לא אחת קורה שאנשים שחיים בבניינים יחסית קטנים מוותרים על הנושא של ביטוח ועד בית. הם בטוחים שאם יש מעט דיירים בבניין ואם הבניין קטן, הרי שאין בו סיכונים עבור מי שממלא את תפקיד ועד הבית. אומנם זה נכון שככל שהמבנה יותר גדול וככל שיש בו יותר דיירים כך הסיכונים גדלים, אך בפועל, גם ועד הבית במבנה קטן חשוף לתביעות. מה תעשו, למשל, אם במסגרת השיפוצים הבאים בבניין הנוף של אחת מהדירות ייפגע? אותו שכן שהנוף מהדירה שלו ייפגע כתוצאה מהשיפוץ יוכל להחליט שהוא תובע. אם אתם תמלאו את תפקיד ועד הבית, אתם תהיו הגורם שיצטרך להתמודד עם התביעה ולכן על ביטוח ועד בית אי אפשר לוותר. חשוב מאוד להבין שאפילו אם מדובר על בניין שגרות בו בסך הכול 6 משפחות, הרי שגם כאן ביטוח ועד בית הוא עניין מאוד משמעותי.

 

תביעות מגורם שלישי

 

העניין שהרבה פעמים אנשים מפספסים כשהם ממלאים את תפקיד ועד הבית, זה שהם חשופים גם לתביעות מבחוץ. כלומר, לא רק בעלי הדירות בבניין עלולים לתבוע אתכם בגין עניינים כאלה ואחרים, אלא גם כל אדם אחר שיכנס למבנה המשותף. למעשה, כל אדם שייכנס למבנה המשותף ויעבור בשטחו תאונה כלשהי, יוכל להחליט שהוא תובע את נציגי המבנה, כלומר, את חברי הוועד. זו תביעה אישית כלפי חברי וועד הבית, ובלי שתבינו איך זה קרה, אתם עלולים למצוא את עצמכם בסיטואציה מאוד לא נעימה. אתם אפילו לא מכירים את אותו גורם שנכנס לשטח המבנה המשותף, מעבר, שבר את היד או עבר כל תאונה אחרת! אז איך יכול להיות שאתם צריכים לממן לו פיצויים באופן אישי בגין הנזק שנגרם לו? ויחד עם זאת, זה בדיוק מה שקובע החוק. לכן, אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם בסיטואציה האבסורדית הזאת, לא רק שכדאי לכם לעשות ביטוח ועד בית, אלא גם רצוי למהר עם העניין הזה.

ביטוח ועד בית

מה משפיע על מחירי הביטוחים?

 

מי שרוצה לעשות ביטוח ועד בית, או כל ביטוח אחר למבנה המשותף, רוצה לרוב גם לדעת על איזה מחירים מדובר. בהחלט אפשר להבין אתכם אם המחיר זה נושא שאתם מוטרדים ממנו, כי לא תמיד נרצה לשלם מחירים גבוהים מאוד. לכן, רגע לפני שאתם חותמים על פוליסת ביטוח ועד בית מאוד יקרה, כדאי יהיה להבין מה ישפיע על המחיר. בין יתר הגורמים שיכולים להשפיע על המחיר אנחנו רואים נתונים כמו: גודל המבנה, המצב שלו והשאלה מאיזו חברת ביטוח אתם מזמינים את הפוליסה. בנוסף, כמובן שגם במקרה של ביטוח ועד בית יש פוליסות ביטוח מאוד מגוונות. לכן יש טעם לברר מה כוללת הפוליסה, עד כמה היא נרחבת והאם המחיר שלה סביר עבורכם.

ביטוח ועד בית

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף