ביטוח ועד בית – הביטוח שאף ראש ועד לא הולך לישון בלעדיו

ראש ועד של בית מגורים חשוף מתוקף תפקידו לתביעות משפטיות שיכולות להגיע הן מצד דיירי הבניין עצמם והן מצד אנשי מקצוע ונותני שירות לבניין.

בדיוק לשם כך קיימת הרחבה ביטוחית הנקראת ביטוח ועד בית שהיא למעשה חלק מביטוח כולל יותר הנועד להגן על דיירי בית משותף.

ביטוח ועד בית בעצם מכסה את ראש הוועד מתביעות משפטיות בגלל טענות להתרשלות בתפקידו אשר הובילה לנזקים בבניין, בדיקות או לנותני השירות.

לדוגמא, ראש הוועד החליט לבצע בעצמו עבודת איטום לגג הבניין מתוך כוונה טובה ועל מנת לחסוך לקופת הוועד כסף אבל בגלל שהוא לא איש מקצוע מומחה בתחום הוא איננו מבצע זאת כראוי וכשהחורף מגיע, מתברר שיש נזילת מים רצינית אשר גררה נזקים לדירות בקומה העליונה.

הדיירים בקומה העליונה אשר דירותיהן נפגעו, תובעים את ראש ועד הבית ודורשים שישא בעלויות תיקון הנזילות.

דוגמא אחרת היא כאשר ראש הוועד משאיל כלי עבודה לאיש מקצוע הפועל בבניין ועקב אי תקינותו איש מקצוע הנפגע ותובע פיצויים.

ביטוח ועד בית

מצד אחד, זה עשוי להיראות כאילו ביטוח ועד בית בא להגן על ראש הועד מפני חוסר המקצועיות שלו, אך לא כך הדבר כלל.  רוב הפגיעות מתרחשות לגמרי בתום לב ומתוך כוונה טהורה של ראש הועד לסייע לבניין שלו או לחסוך בהוצאות ולעיתים רבות מידי מדובר פשוט במזל רע.

ביטוח ועד בית

מצד שני, ראש ועד לא יכול לבצע את עבודתו מתוך חרדה שהוא חשוף בכל צעד שיעשה לתביעות מצד הדיירים עצמם או מצד כל נותן שירות מזדמן. מצב זה לא רק שישתק את ראש הוועד וימנע ממנו לפעול אלא אף יבריח כל מועמד מלקחת על עצמו את התפקיד שמבוצע גם כך כולו בהתנדבות וגוזל משאבים רבים וכאב ראש גדול.

ביטוח ועד בית

ביטוח ראש ועד משקף את הצורך הגדול יותר של הבניין בביטוח השלם שכל בית משותף חייב לרכוש לעצמו וכולל 4 סוגי כיסוי:  ביטוח מבנה ורכוש, ביטוח צד ג', ביטוח חבות מעביד וביטוח ועד בית.  סה"כ העלות של כל הכיסויים כולם היא בסך הכל כמה עשרות שקלים לשנה לכל דייר כאשר מדובר בבניין של מעל עשר דירות ומעט יותר מכך לבניינים קטנים יותר. ביטוח ועד בית משולם במרוכז מתוך קופת הוועד פעם בשנה ומעניק שקט וביטחון הן לראש הוועד והן לדיירי הבניין עצמם אשר כך גם מוגנים מפני כל פגיעה בבניין מכל סיבה שהיא והן מפני תביעות משפטיות.

 

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף