ביטוח מבנה משותף – מה כולל בתוכו ביטוח מבנה משותף?

כידוע, דירת מגורים או נכס נדל"ן עשויים לאבד את ערכם באופן מיידי כתוצאה מנזקים כמו שריפה, פריצה לבית או התפוצצות בלון גז.
עליכם להיות מוכנים גם לאירועים הגרועים מכל ולדאוג לביטוח שיכסה את הנזק וישיב לכם את ערכו הכספי של המבנה או תיקונו.
למטרה זו נועדה פוליסת 
ביטוח מבנה. שונה מכל הנושא ביטוח בניין משותף

ביטוח דירה למשל נחלק לשני סוגים עיקריים של ביטוח, ביטוח התכולה המכסה את הנזקים הנגרמים לרכוש הקיים בתוך המבנה ביטוח מבנה
המכסה נזק למבנה עצמו. כמובן שניתן לרכוש את שני הביטוחים בנפרד.

מה מכסה ביטוח המבנה משותף?

ביטוח המבנה כולל בתוכו את מבנה הבית עצמו ואת החלקים הקבועים בו כמו נזק לקירות. הפוליסה מכסה את מבנה הבית עצמו,
חלונות, כיורים, צנרת, מערכות חשמל, אמבטיות, דלתות, מתקני הסקה, מערכות סולריות, מתקני טלפון וחשמל, שערים, גדרות ועוד.

ישנם מספר נזקים שאינם כלולים ביטוח מבנה סטנדרטי:
נזקי מלחמה וטרור – חשוב לדעת כי חברות הביטוח לא מכסות נזקים אלה והמדינה אמורה לדאוג לתשלום פיצויים במקרה של נזק כתוצאה ממלחמה חלילה.

נזק מפרעות ומהומות – פוליסות הביטוח הסטנדרטיות לא מכסות נזקים כתוצאה מאירועים אלה, אבל גם תוכלו לרכוש הרחבה לפוליסה בנפרד.

נזק עקב רעידת אדמה – לרוב הפוליסה הרגילה לא תכלול ביטוח למבנה מפני נזקים של רעידת אדמה ובחלק מהמקרים יש לרכוש את ההרחבה בנפרד.
עוד על ביטוח ועד בית

אם כך אילו נזקים מכסה ביטוח מבנה משותף?

פוליסת ביטוח המבנה מכסה מפני המון סכנות אך לא באופן החלטי. ישנן הרחבות שונות שחברות הביטוח מאפשרות כיום לרכוש כתוספת לביטוח הבסיסי.
הביטוח מכסה נזקים שנגרמים כתוצאה משריפה או התלקחות של אש בתוך המבנה, התרסקות של כלי טיס על המבנה, התנגשות כלי רכב ופריצה וחבלה.
הפוליסה כוללת נזקים שנגרמים כתוצאה מאסונות טבע, כגון שיטפונות, סופות או רעידות אדמה, במקום לרכוש בנפרד 
ביטוח שריפה וביטוח רעידות אדמה.
איך מחשבים ביטוח מבנה – למחשבון ביטוח בית לינק

מדוע חשוב לעשות ביטוח מבנה משותף בזמן

לא עשיתי ביטוח מבנה משותף והאמת היא, שעד היום לא רק אני מצטער על כך, אלא גם השכנים שלי. אני לא יודע לומר בוודאות למה לא עשינו בזמנו ביטוח כזה. אולי לא ידענו על קיומו ואולי מי שתפקד בתור ועד הבית פשוט לא לקחת את האפשרות הזאת בחשבון. כך או כך, לא היה לנו ביטוח כזה והאמת היא, שבמשך עשרות שנים שבהן גרתי בבניין זה בכלל לא הפריע לי. היה לי ברור אומנם שיש לכל בעלי הדירות גם אחריות על השטחים המשותפים במבנה, אך בפועל לא חשבתי שזה אומר שאנחנו צריכים לעשות ביטוח. עד שיום אחד הכול השתנה, פשוט כי חבר מארצות הברית בא לבקר את אחד מהשכנים ובלי לשים לב הוא מעד במדרגות השבורות. לא רק שהוא שבר את הרגל ולא יכול היה לחזור במועד המתוכנן לארצות הברית, אלא כמו כל אמריקאי טוב, הוא גם החליט לתבוע. אני לא אשכח את היום שבו וועד הבית שלח הודעה לכל בעלי הדירות בבניין והחליט על כינוס ישיבה דחופה, והאמת היא, שזו הייתה ישיבה סוערת במיוחד.

האחריות היא של כולנו

אחד מהדברים המפתיעים ביותר שקרו באותה ישיבה, היה לגלות שלמעשה האחריות על מה שקרה לאותו אמריקאי חביב היא של כל בעלי הדירות בבניין. לא היה לי מושג שכולנו אחראים על כך שיש מדרגה שבורה ולא היה לי מושג שאם מישהו מועד, שובר את הרגל ומעוניין בכך – הוא יכול לתבוע אותנו. אנחנו, כבניין, נאלצנו פתאום להתמודד עם תשלום של פיצויים וגם היינו צריכים להעסיק עו"ד שיגן עלינו ויעזור לנו, כי כמובן שאותו אמריקאי גם דרש סכום מופקע. כבר כשישיבת החירום הסתיימה הבנתי שאני באופן אישי הולך לוותר על הטיול המשפחתי שתכננתי לארצות הברית, לא כי מעכשיו יש לי משהו נגד האמריקאים, פשוט כי כבר לא היה לי איך לממן את הטיול. נאלצתי לפתוח את קופת החיסכון ולשלם כמעט את כל הסכום שהיה לי שם כפיצויים לאמריקאי ששבר את הרגל במדרגות הבניין שבו אני גר. לכן אני אומר ברצינות: לא רק שכדאי לכם לעשות ביטוח מבנה משותף, אלא גם כדאי שתעשו את זה כמה שיותר מהר. זה לא מסוג הדברים שכדאי לדחות כי אתם לא יכולים לדעת מתי גם אצלכם יעבור אמריקאי זריז, ימעד ובסופו של דבר אתם תצטרכו לשלם לו פיצויים.

האם זה יקר?

עם יד על הלב, עד היום לא עשיתם ביטוח מבנה משותף כי זה היה נראה לכם יקר מידי? אתם חוששים שאתם הולכים להיכנס להוצאה כלכלית גדולה? אם כך, אתם יכולים להיות בטוחים שזה סכום זניח לעומת מה שכל אחד מכם הולך לשלם אם באמת יקרה משהו למישהו. למען האמת, לאורך החודשים אתם בכלל לא תרגישו את התשלום שאתם משלמים לחברת הביטוח, ויחד עם זאת, אם יקרה משהו – יהיה לכם אל מי לפנות. אומנם זה נכון שיש חברות ביטוח שמתחמקות ממתן שירות טוב ללקוחות ויש כאלה שמנסות לגלגל את האחריות אל הלקוח, אך לא תמיד זה המצב. לכן, אם אתם לא רוצים להגיע למצב שבו אתם רבים עם השכנים שלכם או שוברים קופות חיסכון, כפי שקרה אצלנו בבניין, רצוי שתעשו ביטוח. ביטוח מבנה משותף, כמו כל ביטוח אחר, זה משהו שבוודאי לא תרצו להפעיל, אך עדיף לדעת שיש לכם ביטוח כזה מאשר להזדקק לו ולא לדעת לאן לפנות.

ביטוח מבנה משותף בישראלביטוח מבנה משותף זה לא משחק ילדים

לעוד מאמרים על ביטוח מבנה

מה ישפיע על המחיר של ביטוח מבנה משותף? 

המחיר של ביטוח מבנה משותף יכול להיות מושפע מגורמים שונים: איפה נמצא המבנה, עד כמה הוא גדול, כמה שטחים ומרחבים משותפים יש בו ועד כמה תרצו שהביטוח עצמו יהיה מקיף.

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף