במה עוסק חוק בתים משותפים?

במה עוסק חוק בתים משותפים?

אם אתם חושבים לאייש את תפקיד ועד הבית, טבעי שתרצו להבין טוב יותר מראש במה דברים אמורים. איך עושים את זה ומה אומר החוק בנושא? חשוב לדעת שבכל מה שנוגע למגורים בבניין משותף יש חוקים מאוד ברורים שאותם כל הדיירים צריכים לכבד. כך למשל, כאשר מנסים להבין במה עוסק חוק בתים משותפים, אנחנו רואים שכל מה שקשור למרחב הציבורי מקבל התייחסות. לדוגמה, איך מתחזקים את המעליות ואת הלובי? מה עושים אם אחד מהשכנים עושה שיפוצים וכתוצאה מכך מפריע לשכנים האחרים? ומה עושים אם ישנה מריבה אינסופית בין השכנים? בדרך כלל וועד הבית הוא זה שאחראי לטפל דברים ולכן ברור מדוע אתם חייבים להכיר את החוק ולדעת מה באמת נמצא תחת האחריות שלכם ומה לא.

התאמות לאנשים עם מוגבלויות

אי אפשר לדבר על חוק בתים משותפים ולא להזכיר גם את הנושא של התאמת הבניין לאנשים עם מוגבלויות. אומנם זה נכון שלפני שנים המודעות לנושא הזה בישראל לא הייתה בשיאה, אך אנחנו בהחלט רואים שעם הזמן הדברים משתנים. לכן היום קשה מאוד לראות גורדי שחקים שאינם מותאמים גם לבעלי מוגבלויות, שכן במידה והבניין לא יותאם גם לאנשים עם מוגבלות כלשהי, הם פשוט לא יוכלו להיכנס אליו. בנוסף לכל אלה, חוק בתים משותפים עסוק גם ברעשים שעלולים להטריד את השכנים ואת אזור הבניין כולו. כך, לדוגמה, החוק מדבר גם על הנושא של צפירות באזור בניין מגורים, שכן צפירות עלולות להטריד ולהפריע מאוד. לא אחת קורה שבבניין משותף אחד מהשכנים בוחר לגדל חיית מחמד כמו כלב, וזו אכן זכותו, אך מה עושים אם אותה חיית מחמד מטרידה ומרעישה? אומנם זה נכון שבתוך ביתו כל שכן יכול לעשות כרצונו, אך ברגע שהעניין פוגע בשאר השכנים, יש להתייחס לדברים בצורה שונה.

כיצד מתמודדים עם שכן שאינו שומר על התקנות ועל החוקים?

למרות שבאופן כללי ברור לכל אחד כיצד עליו להתנהג כאשר הוא בוחר לגור בבית משותף, בפועל אנחנו רואים שיש מטרדים ושיש לא מעט אנשים שעוברים על החוקים. כאן בדיוק אתם, ועד הבית, נכנסים לתמונה, כי בסופו של דבר האחריות לשלום הבית היא שלכם. לכן כדאי לזכור שאומנם אפשר לקיים ישיבות ואספות דיירים, אך במידה והיחסים בין השכנים מתדרדרים, תמיד ניתן יהיה לפנות גם אל האגודה לתרבות הדיור ולבקש סיוע מקצועי ורציני יותר.

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף