האם ביטוח בניין משותף באמת כל כך חשוב?

למרות שהיו לכם חלומות לגור בבית פרטי, בסופו של דבר קניתם דירה בבניין משותף? אם כך, ברור שאתם מבינים שחלק מהעניין הוא להסתדר עם השכנים. לגור במקום שבו היחסים שלכם עם השכנים לא טובים זה לא באמת נעים, כך שרצוי להתחיל לעבוד על העניין הזה כבר מעכשיו. קחו בחשבון שאפילו במצבים שבהם היחסים נפלאים, כמעט תמיד כאשר קורה משהו חריג השכנים מתחילים להתווכח ולריב ביניהם.

למשל, אם חוזרים הבית ורואים שהבניין מוצף כי הביוב עלה על גדותיו וגרם לנזק נוראי בלובי או במעליות, זו קרקע מאוד פורייה לאינספור מריבות. רוצים להימנע מהמצב הזה? החדשות הטובות הן שזה אפשרי. כל מה שצריך לעשות הוא ביטוח בניין משותף, כי אם יהיה לכם ביטוח כזה, יהיה מאוד ברור מאיפה אתם מגייסים את הכסף לכל התיקונים שצריך לבצע כתוצאה מתאונה או מקרה כזה או אחר.

מה כולל הביטוח שתעשו לבניין המשותף שלכם?

זו עוד סוגיה מאוד משמעותית שחשוב לעצור ולבדוק, כי אין כל טעם לעשות ביטוח בניין משותף שלא ייקח בחשבון את כל הפרטים החשובים. ראשית, צריך להגדיר מהם בכלל אותם שטחים משותפים, כי בכל בניין משותף ההגדרה יכולה להיות קצת שונה, בהתאם למבנה עצמו. בדרך כלל אנחנו רואים שהשטחים המשותפים בבניינים כוללים את הלובי, את חדרי המדרגות, את המחסנים, את החצר ועוד.

האם ביטוח בניין משותף באמת כל כך חשוב?

שנית, חשוב להבין עד איזה סכומים הכיסוי הכלכלי יכול להגיע, כי הרעיון הוא שאתם, בעלי הדירות בבניין, לא תצטרכו לממן מכיסכם את תיקון הנזק. חשוב להבין שכאשר מדברים על ביטוח בניין משותף מדברים על פוליסות שונות ביניהן ניתן לבחור, ולכן, למרות שזה דורש סבלנות רבה, כדאי יהיה לעצור ולראות מה באמת כלול בביטוח. האם המחיר שאתם עומדים לשלם בכל חודש כולל גם את תיקון המעליות בעת הצורך? ואת תיקון המרתף? שימו לב לכל הפרטים הגדולים והקטנים וכך תצאו מרוצים יותר בזמן אמת.

כמה כל שכן יצטרך לשלם על הביטוח?

כמו שקורה לגבי כל ביטוח אחר, גם כאשר אנחנו מדברים על ביטוח בניין משותף אנחנו רואים שיכולים להיות מחירים שונים ומאוד מגוונים אצל מספר חברות ביטוח מובילות. לכן יש מקום לעצור ולראות על איזה סכומים מדובר, כי אחרי הכול, לא כל השכנים יהיו מוכנים לשלם כל סכום שדורשים מהם. לכן, אם יש לכם אפשרות לבחור בחברת ביטוח שהצעת המחיר אצלה נוחה, כדאי שתעשו זאת.

כל עוד הצעת המחיר שתקבלו עבור ביטוח בניין משותף לא תהיה מוגזמת מידי וכן תכלול את כל מה שחשוב מבחינתכם, הרי שזו עסקה טובה. בנוסף, אנחנו ממליצים לכם לבדוק דבר או שניים גם אודות חברת הביטוח עצמה, כי חבל להיות מבוטחים אצל מי שלא באמת ייתן לכם מענה מהיר ויעיל כשיהיה לכם צורך בכך.

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף