הדבר הכי חשוב שיושב ראש ועד הבית צריך לדעת

הדבר הכי חשוב שיושב ראש ועד הבית צריך לדעת

בשעה טובה נבחרת ברוב הקולות של דיירי הבניין לכהן כיושב ראש ועד בית המשותף. שמח ונרגש אתה ממש משתוקק להתחיל את המלאכה המרובה ולתרום מזמנך בטיפוח ובשיפור איכות חיי הדיירים בבניין.

יושב ראש ועד בית הינו תפקיד התנדבותי, אך למרות זאת הוא הנציגות הרשמית של הבניין במקרים של תביעה בשל תאונות שונות שהתרחשו בתחום החלל המשותף בבניין.

לדוגמא שליח של הדואר הגיע לאחת הדירות בבניין, על מנת למסור חבילה ובירידה חזרה במדרגות נפל ושבר את ידו בשל גרם מדרגות שבור ולא תקין.  בהמשך יוכל אותו שליח של הדואר לתבוע את יושב ראש ועד בית אשר משמש בתור הנציגות הרשמית של הבניין עבור פיצויים, תביעה שיכולה להגיע לסך של אלפי שקלים.

באיזה מקרים הביטוח ועד בית מכסה

על מנת שתוכלו להימנע ממצבים כאלה או אחרים בעתיד, מומלץ לבדוק כמה שיותר מוקדם בעת הכניסה לתפקיד אם קיים ביטוח בניין משותף, ובמידה ואין לבניין אחד כזה עליכם לרכוש אותו במהירות האפשרית. ביטוח ועד בית המכסה את דיירי הבניין מפני תביעה אפשרית שיכולה להגיע מאורח שנפצע ונחבל בחלל המשותף או לחילופין בעת פגיעה ופציעה של נותני שירות בבניין כגון גננים, מנקים וכדומה. וכמובן חשוב לוודא שיש סעיף בביטוח ועד בית שיכסה נזקים ברכוש המשותף כמו למשל צינור מים ראשי שהתפוצץ בקומה 4  וגרם להצפת מים בדירות שבקומה 3, נזקים במערכת החשמל שגרמו נזקים למכשירי חשמל בדירות, הצפת ביוב שגרמה למפגעתברואתי בדירות קומת הגן, נזקי בלאי ועוד. 

איפה הכי כדאי לעשות את הביטוח?

חשוב לציין שתביעות ונזקים מהסוג שהזכרנו כאן לרוב מגיעות לסכומים מאוד גבוהים, אך לפני שאתם נכנסים לפאניקה ורצים לרכוש ביטוח בניין משותף, חשוב לנו להזכיר חזור והזכר: במדינת ישראל קיימות מגוון רחב של סכונויות ביטוח ולצערינו חלקן לא עומדות בהבטחות ואינן הוגנות כפי שהן טוענות. וכך, ברגעי האמת לא תקבלו מענה ראוי ואמיתי ותמצאו את עצמכם לבד. לכן חשוב לערוך סקר שוק מעמיק לפני רכישת הביטוח ולבדוק מספר הצעות ממספר סוכנויות ביטוח. על מנת לבדוק את אמינות סוכנות הביטוח אפשר לשאול מכרים וחברים היכן הם מבוטחים ועד כמה הם מרוצים מהשירות. עוד דרך לבדיקת אמינות הינה פנייה לאינטרנט וקריאת ביקורות גולשים על חברות הביטוח בתחום ביטוח הבניין המשותף.

העיקרון המנחה של ביטוח מבנה משותף זה "כל מקרה לגופו". כלומר, חשוב לוודא שהפוליסה של הביטוח שמציעים לכם מתאימה למבנה, להתעקש עם הסוכן שיגיע ויראה בעיניים האם יש מקום לתוספות והחרגות.  הכלל הכי חשוב זה אם ישי ספק – אז אין ספק. שווה לשלם קצת יותר לפני כדי לדאוג הרבה פחות אחריי. 

לפרטים נוספים ורכישת ביטוח בניין משותף לחצו>

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף