כל האמת על ביטוח בית משותף

כל האמת על ביטוח בית משותף

ביטוחים הם אומנם מסוג הדברים שכולנו לא אוהבים לעשות, אך מצד שני, למצוא את עצמנו בלי ביטוח ברגע האמת זה עלול להיות אסון כלכלי. לכן כדאי לדעת שגם הבית המשותף שבו אתם חיים זקוק לביטוח, שכן ביטוח כזה כולל את כל השטחים המשותפים לכם ולשאר בעלי הדירות בבניין. מי נראה לכם יצטרך לשאת באחריות במקרה של שריפה אשר במסגרתה הלובי ייהרס? מי צריך לתקן מדרגות שבורות בחדר המדרגות?

מי אחראי על תיקון רציני של המעליות? זה לא משנה אם מדובר על איתני הטבע, כמו רעידת אדמה, שיהרסו את השטחים המשותפים בבניין או על שיטפון, כי בכל מקרה ללא ביטוח בית משותף אתם עלולים להיות בצרה צרורה. לעומת זאת, אם כן תעשו ביטוח כזה תוכלו לישון בשקט ולדעת שאפילו את הנזק הגדול ביותר יכסה הביטוח, אז למה לחשוב פעמיים בכלל?

מה עושים לגבי תאונות שעלולות להתרחש בשטחים המשותפים?

ראשית, כדאי להבין שכאשר מדברים על השטחים המשותפים בבניינים מודרניים לרוב מדברים על לא מעט אזורים, כמו לדוגמא:

  • חדרי המדרגות
  • המחסנים
  • החניה
  • המעליות
  • החצר
  • הגינה

ואפילו הגג של הבניין המשותף. זה לא באמת משנה אם מי שעובר את התאונה הוא השליח שהביא את הקניות מהסופר לאחד מהשכנים או שאולי מדובר על המנקה, כי בכל מקרה – כל מי שנפגע בשטח הבניין יכול להחליט שהוא תובע אתכם. במידה ואותו אדם יצליח להוכיח שאכן הנזק נגרם לו כי הייתה תקלה כלשהו בבניין, אתם צפויים למצוא את עצמכם בלב פרשה מאוד לא נעימה. מי ישלם לאותו אדם פיצויים?

איך תוכלו לעמוד בכך אם לא יהיה לכם ביטוח? לכן, כדאי לדעת שכאשר מדברים על ביטוח בית משותף בהחלט רצוי יהיה גם להכניס את צד ג' לכל הסיפור. זה נכון, סעיף כזה עלול לייקר את פוליסת הביטוח שלכם, אך מצד שני, זה עניין מהותי ביותר וברגע האמת אתם לא רוצים להימצא בלי פוליסת ביטוח כזו.

חברת הביטוח שלכם – כך תבחרו נכון

חיפוש קצר באינטרנט לא משאיר מקום לספק: ישראל היא מדינה שיש בה אינספור חברות ביטוח שונות ובכל אחת מהן תוכלו לעשות, בין היתר, ביטוח בית משותף. עם זאת, אתם יכולים להיות בטוחים שלא בכל מקום תרצו להיות מבוטחים, כי לצערנו, לא כל חברות הביטוח אמינות וטובות. לכן יש טעם לבדוק: מה הוותק של חברת הביטוח? כמה היא גובה תמורת הפוליסה שהיא מציעה לכם? ובעיקר, האם זו חברה עם המלצות רבות והאם ציוני הגולשים גבוהים? היום, כאשר אפשר לקרוא המלצות על כל תחום ועניין, אין כל סיבה לבחור חברת ביטוח ככה סתם. לא מומלץ לדחות את תאריך תחילת הביטוח כי בכל יום שעובר ואתם לא מבוטחים אתם חשופים לתביעות ענק.

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף